Sidor

lördag 13 september 2014

Hösten




I höst ska jag:

-se Idomeneo på Drottningholm. Blir spännande när jag sett skisserna i somras.
- baka en massa med äpplen, päron och pumpa från Kinglöt
- besöka Millesgården
- teckna mer. Har anmält mig till kurser för nu ska jag ta tag i det här.
- ha på mig mina nya jeans med blommiga skjortor.
- resa till Budapest och Wien, och ta reda på exakt vad jag vill se där.
- tjäna lite pengar och köpa penny loafers att bo i under hösten
- lyssna på Julie London och La Forza del Destino
- också resa till Berlin med klassen och se det uppstyrda schemat som en övning i att släppa kontrollen
- börja mitt jobbigaste men sista skolår och hålla blicken framåt
- ta upp mina långa Stockholmspromenader
-se Madame Butterfly, Otello och Maria Stuarda på Operan, från lyssnarplatser om uppsättningarna är dåliga.
- såklart inte sluta sy. Enkla kjolar är nyckeln när tiden är begränsad, men jag vill också bli klar med min blå 50-tals klänning.
- inte glömma den här bloggen heller, bien sur!

Storslagna planer helt enkelt!. Vilket behövs, när sommarlovet tagit slut, för att hålla modet uppe.